"כאשר אלימות מינית משמשת כנשק בזמן מלחמה, היא מותירה שובל של הרס שאינו רק פיזי אלא פסיכולוגי וחברתי" – שולמית שפרבר יוצאת בקריאה להתייצב לצד נפגעי ונפגעות תקיפה מינית באירועי ה 7 באוקטובר, קודם כל על ידי החובה המוסרית שלנו להאמין לעדויות שלהם ולתת להם הכרה.
אזהרת טריגר
Trigger Warning
התוכן שלפניך עשוי להיות קשה לקריאה ומעורר רגשות של עצב וכאב.
אפשר לבחור לדלג ואפשר לבחור לעצור באמצע הקריאה.
מומלץ להקשיב לעצמך בזמן הזה.
English version is followed by Hebrew in the text
אנו עומדות המומות ומשתוממות אל מול מבול העדויות על האלימות המינית המזעזעת של חמאס כחלק מהתקפת הטרור בשביעי לאוקטובר. הסיפורים כל כך מחרידים, כל כך מזעזעים, כאילו נלקחו ממציאות אחרת – אפלה, סדיסטית וחולנית, כמעט בלתי נתפסת. קשה לנפש להכיל את עוצמת האימה והזוועה.
הצלקות שמותירה אלימות מינית שמשמשת כפרקטיקת טרור בזמן מלחמה הן עמוקות ומשפיעות לטווח הארוך, מה שהופך את הצורך בהכרה, מתן תוקף ותמיכה בלתי מסויגת בניצולות ובניצולים לבעלת חשיבות עליונה. כאשר אלימות מינית משמשת כנשק בזמן מלחמה, היא מותירה שובל של הרס שאינו רק פיזי אלא פסיכולוגי וחברתי. הבנה, הכרה, אמון, מתן תוקף ותמיכה בלתי מסויגת
בניצולות ובניצולים אינם רק עניין של אמפתיה, אלא היבט מכריע בריפוי שלהם ובחובה המוסרית שלנו כקהילה.
אלימות מינית בזמן מלחמה היא פרקטיקה אכזרית. היא משמשת כדי להטיל אימה, פחד, חרדה ויאוש, ולערער עד היסוד את המורל והחוסן של הנפגעים וקהילותיהם. הקורבנות מתמודדים עם השלכות הטראומה שכוללים הפרעת דחק פוסט טראומטית, דיכאון, חרדה קשה ולעיתים גם פציעות גופניות. האלימות שהם חוו מערערת את תחושת הבטחון הבסיסי שלהם ואת האמונה שהעולם הוא מקום בטוח.
הצעד הראשון שנדרש מאתנו בכדי לעזור לניצולות ולניצולים במסע ההחלמה הוא להאמין לעדויות שלהם. הפסיכיאטרית ומומחית הטראומה פרופסור ג'ודית לואיס הרמן מדגישה שאמונה ומתן תוקף מאתחלים את תהליך ההחלמה כי הם עוזרים לשורדות ולשורדים להפנים שהזוועות הבלתי נתפסות אכן התרחשו, ומפחיתות את תחושת האשמה והבושה שהם נושאים. זאת ועוד, כשאנו מקשיבות לעדויות הנפגעות והנפגעים ומאמינות להם, אנו מסייעות בהשבת תחושת השליטה שניטלה מהם בעת הפגיעה.
האחריות הקהילתית והלאומית שלנו היא לתמוך בשורדות ושורדי התקפת הטרור המיני של חמאס, ומוטלת עלינו החובה לפעול במגוון מישורים לקדם את ההחלמה והריפוי שלהם:
• העלאת המודעות בקרב הקהילה הבינלאומית לפשעי המלחמה שביצעו חמאס, ודרישה בלתי מתפשרת לגינוי חד משמעמי של השימוש באלימות מינית כפרקטיקת טרור בזמן מלחמה.
• סיוע לנפגעות ולנפגעים במיצוי זכויות וקבלת התמיכה והסיוע הייחודיים להם הם זקוקים כגון: טיפול, יעוץ, סיוע משפטי וקבוצות תמיכה ייעודיות
• אקטיביזם להכרה, צדק ושינוי מדיניות בקרב הקהילה הבינלאומית, ודרישה להכיר בטרור מיני כפשע מלחמה עליו יעמדו הפוגעים לדין וישלמו על מעשיהם.
• יצירת מרחבים קהילתיים מיודעי טראומה בהם השורדות והשורדים ירגישו מוגנים, עטופים ונתמכים.
• יצירת מנגנוני תמיכה קהילתיים שיסייעו וילוו את השורדות והשורדים בתהליכי שיקום וחזרה לחיים.
אסכם במילותיה של לואיס הרמן, שמתוות את הדרך למי שמבקשים לתמוך בשורדי ושורדות זוועות של אלימות מינית:
"להחזיק מציאות טראומטית בתודעה דורש לתת הקשר חברתי ותוקף לקורבן, אשר מגן עליו, ומחבר אותו ואת העד בברית משותפת.
ההקשר החברתי נוצר עבור הקורבן באמצעות קשרים עם חברים, אוהבים ובני משפחה.
באשר לחברה הרחבה יותר, ההקשר החברתי נוצר על ידי תנועות פוליטיות המעניקות קול למוחלשים."
רוצה לקבל עדכונים ממגזין גלויה?
הפרטים שלך ישארו כמוסים וישמשו רק למשלוח אגרת עדכון מהמגזין מפעם לפעם
קווי החירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית
שאלון זיהוי למצבי סיכון
שאלון אנונימי של משרד הרווחה שנכתב עם מומחים לטיפול
כדי לזהות את מצבך או את מצב הסיכון של בן או בת משפחה ובסביבתך הקרובה.
October 7th sexual terrorism victims deserve recognition and support | Shulamit Sperber
"Using sexual violence as a weapon in times of war leaves a trail of destruction not only physical but also psychological and social." Shulamit Sperber calls to stand by the victims of sexual assault in the events of October 7th, first by believing their testimony and recognizing their courage.
Trigger Warning
The content here may be difficult to read and may evoke feelings of sadness and pain.
You can choose to skip it or to stop reading in the middle.
Try to listen to yourself at this time.
We stand shocked and astonished at the flood of testimonies of shocking sexual violence perpetrated by Hamas as part of their terror attack on October 7. The stories are so horrific, so shocking, it is as if they are taken from an alternative, sinister, sadistic, and sick, almost imperceivable reality. The human soul struggles to internalize the scale of terror and horror.
The scars left by sexual violence used as a means of terror during war are deep and enduring, a reality that makes the need for recognition, validity, and unqualified support for the survivors one of supreme importance. When sexual violence is used as a weapon during war it leaves a trail of destruction that is not only physical, but also psychological and social. Understanding, acknowledgement, belief, validity and unqualified support for the survivors are not merely a matter of empathy but also a decisive aspect in their healing and in our moral responsibility as a community.
Sexual violence during war is a cruel practice. It serves to instill terror, fear, anxiety, and despair, and to fundamentally undermine the morale and resilience of the victims and their communities. The victims contend with the ramifications of the trauma that include PTSD, depression, extreme anxiety and, sometimes, also physical injury. The violence they have experienced undermines their basic sense of security and the belief that the world is a safe place.
The first step required of us to help the survivors on their journey to recovery is to believe their testimonies. The psychiatrist and trauma expert Professor Judith Lewis Herman stresses that belief and validity restart the recovery process because they help the survivors to internalize that the inconceivable horrors did indeed happen, and to reduce the sense of guilt and shame that they feel. Moreover, when we listen to and believe the victims' testimonies, we assist in restoring the sense of control taken from them during the assault.
It is our communal and national responsibility is to support the survivors of the Hamas sexual terror attack and it obligates us to act on a variety of levels to advance their healing and recovery:
• Raising awareness of the international community to the war crimes committed by Hamas, and an uncompromising demand for an unequivocal condemnation of the use of sexual violence as a means of terror during war.
• Assisting the victims realize rights and to receive the unique support and aid they require such as: therapy, advice, legal aid, and specially dedicated support groups.
• Activism for recognition, justice, and policy change among the international community, and a demand to recognize sexual terror as a war crime for which the perpetrators must be brought to justice and pay for their crimes.
• Creating trauma-informed community spaces in which survivors will feel protected, embraced, and supported.
• Creating communal support mechanisms that will assist and accompany the survivors throughout their recovery processes and return to life.
I will conclude with the words of Prof. Herman that outline the path for those seeking to support survivors of the horrors of sexual violence:
To hold traumatic reality in consciousness requires a social context that affirms and protects the victim and that joins the victim and witness in a common alliance. For the individual victim, this social context is created by relationships with friends, lovers, and family. For the larger society, the social context is created by political movements that give voice to the disempowered.
(Trauma and Recovery, Judith Lewis Herman)
תכנים נוספים על ״שבת דינה״:
רוצה לקבל עדכונים ממגזין גלויה?
הפרטים שלך ישארו כמוסים וישמשו רק למשלוח אגרת עדכון מהמגזין מפעם לפעם
קווי החירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית
שאלון זיהוי למצבי סיכון
שאלון אנונימי של משרד הרווחה שנכתב עם מומחים לטיפול
כדי לזהות את מצבך או את מצב הסיכון של בן או בת משפחה ובסביבתך הקרובה.